18 listopada 2010

Przekrój przez Islandię

Kulturalne oblicza Islandii to skok w kulturę tego kraju. Począwszy od sztuk wizualnych, pokazów filmowych, debat o literaturze i spotkań autorskich, a skończywszy na koncertach, wystawach fotografii – będziemy mieć okazję przekroić dorobek islandzkich artystów. Festiwal stawia na znanych na całym świecie twórców, ale nie zapomina o młodym pokoleniu, którego inspiracją nierzadko jest bunt społeczny i kryzys finansowy. Gościem specjalnym będzie Steinar Bragi, autor thrillera "Kobiety" (Wydawnictwo Krytyki Politycznej). Książka nominowana była do prestiżowej Nagrody Literackiej Rady Nordyckiej i do nagrody przyznawanej przez dział kultury „DV”, największego dziennika na Islandii. W spotkaniu, które będzie zarazem premierą książki w Polsce, uczestniczyć będzie również poeta Eiríkur Örn Nordahl i Kinga Dunin. Co wiemy o islandzkiej kulturze? Przekonamy się już jutro.

Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat,
19-23 listopada 2010
Wstęp: Bezpłatny
Skandynawski splin: gwarantowany

4 komentarze:

  1. Jejku słuchasz Sigur Rós, kurcze myślałam, że nikt tego nie zna ;-).
    Pozdrawiam :-) serdecznie. Prawda, że niesamowita jest ta muzyka ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku słuchasz Sigur Rós, kurcze myślałam, że nikt tego nie zna ;-).
    Pozdrawiam :-) serdecznie. Prawda, że niesamowita jest ta muzyka ?

    OdpowiedzUsuń
  3. przepraszam za dualizm, ale mi to się często przytrafia, jestem zodiakalnym bliżniakiem ;-)wzsak...pzdr.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sigur Rós? znam sporo osób słuchających/znających. Ólafura Arnaldsa i múm już mniej. Dźwięki nieziemskie, kilka wpisów niżej zachwycałem się projektem Amiina - również serdecznie polecam. Dualizm dualizm bliźniąt bliźniąt? Skąd ja to znam!

    OdpowiedzUsuń